onsdag 23. februar 2011

Medier om VM på Holmekollen

Du har vel kanskje sett det på tv, lest i avisen eller hørt det på radion at VM på Holmenkollen begynner idag? :D
Dette er et stort arrangement media har valg å fokusere veldig på. Du leser om det, hører om det eller ser det så si uansett hva du gjør. Leser du avisen står det om det der, ser du på tv så har VG og Gilde reklamer om det der. "PØLSE MED BRØL", "Med VG, er VM nærmere enn noensinne!" VG skal ha egne sider i avisen, der de kommer med oppdateringer om hvordan det går i dagene i VM, de har også laget en iphone app, der du kan se oppdateringer og direktesendinger. På radioen har du f. eks Viking som har et samarbeid med arrangementet. De sponser VM og om du er så uheldig og må bli hentet at de, er du med i en trekning om gratisbilletter til den store begivenheten. DnB-Nor er også med å reklamerer for VM på hjemmebane. Til og med noen av bussene kjører rundt med VM, Holmenkollen 2011 logoer på hele bussen!
Arrangørene vil jo ha flest mulig folk til å komme og se på, og med det så må de bruke mye ressurser for å reklamere for det!
Jeg er sikker på at så si alle i Norge har fått med seg at det er VM, om de bor på ingenmannsland eller gata i Oslo! For dette er noe det står om overalt!!

Som sagt så er det ett veldig fokusert tema om dagen, noe som ikke er så rart siden det er et VELDIG stor arrangement.
Norge er jo en veldig stor vinter-sport nasjon, og med det gjør det at det er veldig stort å få arrangere noe som dette!!

VG og Dagbladet spår at vi kommer til å klare å ta 8-9 gull av 21 mulige! Og om vi klarer dette så er det kjempe bra..!
Marit Bjørgen blir sett på som storfavoritt i alle grenene, utenom sprinten!
Petter Northug blir også sett på som en storfavoritt, men han har noen flere store konkurrenter å konkurrere mot. Men uansett så er det nok disse to som klarer å kapre Norge flest medaljer :D !!

Jeg gleder meg ihvertfall enormt til VM begynner! :D
Har du tenkt til å se på det? Eventuelt hva kommer du til å se på? :)

Her er den nye hoppbakken på Holmenkollen


Her ser du oversiktskart over arenaen

6 kommentarer:

  1. Har du ike hørt at VM øker dødsfallene i Oslo nå? :O
    Digger bloggen din forresten xD

    SvarSlett
  2. Ja, jeg leste dette på en annen blogg ;/ Synes det er ganske ille...

    SvarSlett
  3. Hvem håper du vinner da? Jeg er veldig stolt over å være norsk når jeg ser hvor gode de norske sprinterne våres er.

    SvarSlett
  4. ja, det er rett og slett grusomt.. Man kan jo bli slått av skiene, falle på bakken og dø!

    SvarSlett
  5. Jeg håper jo selvfølgelig Petter Northug skal ta gull i de neste løpene sine i herreklassen! Og i dameklassen Marit Bjørgen! Men de har veldig sterke konkurrenter, så blir egentlig veldig fornøyd om de klarer å komme seg på pallen i de neste rennene! :)

    Jeg er stolt av å være norsk selv, når jeg ser hvor godt de presterer! :D

    SvarSlett