onsdag 9. februar 2011

The Tourist

The Tourist er en film med Angelina Jolie og Johnny Depp som hovedroller, men Paul Bettany er også en stor karakter i denne filmen. Sjangeren er en blanding mellom romantisk action og trhiller. OG filmen fikk tre priser under Golden Globe 2011, for beste film, beste kvinnelige hovedrolle (Angelina) og beste mannlige hovedrolle (Johnny).
Filmen hadde før premiere 6. desember 2010, men hadde premiere før 7.januar her i Norge.
Filmen tar handling i Europa, hovedsaklig i Venezia. Der Elise (Angelina) møter turisten Frank (Johnny) på toget. Det oppstår en romanse mellom disse. Men Elise prøver å finne igjen sin gamle kjæreste Alexander Pierce, det Franske politiet er på jakt etter Alexander og velger å følge etter Elise. Men de finner ut av at de har kastet seg selv inn i en dødelig katt- og mus lek.

Jeg synes denne filmen er veldig bra, IKKE minst for hovedskuespillerne. Angelina Jolie er soleklart min favoritt, ikke bare for at hun er såpass god skuespiller, men hun har jo også ett veldig bra utseende!! Johnny Depp er også en veldig god skuespiller, som klarer å tilpasse seg ALLE roller han spiller. Men uansett filmen i seg selv er veldig bra synes ihvertfall jeg.

Filmen begynner rolig, men du skjønner fort at det er noe som kommer til å skje. Fra det begynner å bli spennende til konflikten løser seg, skjer det noe hele tiden så filmen ikke blir kjedelig underveis. Og slutten har en helt uventet slutt, jeg klarte ihvertfall aldri å se den for meg..!

Har du sett filmen? Hva syns du om den? :)
Om du ikke har sett den, så er det en anbefaling!:D

Her er ihvertfall traileren!

1 kommentar:

  1. Jeg har venta spent på filmen.Du veit jeg digger Johnny Depp og forventer meg mye av enhver film han er med i. Jeg ser fram til å se den.

    SvarSlett